<h1>Zespół Elektrociepłowni Wrocławskich KOGENERACJA S.A.</h1>

08/06/2020

Kampania społeczna PGE Polskiej Grupy Energetycznej „Polskie – kupuję to!” zachęca Polaków do kupowania krajowych produktów i usług. Akcję zainicjowali pracownicy PGE, a Grupa zdecydowała się ją wesprzeć i nadać jej ogólnopolski wymiar. Do Grupy PGE należy m.in. Zespół Elektrociepłowni Wrocławskich KOGENERACJA S.A., którego pracownicy również aktywnie włączają się w akcję.

Kampanię „Polskie – kupuję to!” cechuje to, że narodziła się z inicjatywy pracowników PGE. W czasie pandemii pracownicy angażowali się w działania wolontariackie, m.in. wspierając infolinię NFZ, otaczając opieką seniorów oraz oddając krew. Jednocześnie wiele polskich firm znalazło się w trudnej sytuacji ekonomicznej. Aby je wesprzeć, pracownicy Grupy PGE, za pośrednictwem wewnętrznych narzędzi komunikacji, zaczęli polecać sobie polskie produkty.
Akcja rozwija się, a pracownicy dzielą się już nie tylko informacjami o produktach, ale także usługach, oraz polecają sobie ciekawe miejsca na weekendy i wakacje w Polsce.
Jeśli chodzi o nasz region, to z pewnością warto polecić miody z dolnośląskich pasiek, biżuterię z lokalnie wydobywanych minerałów – agatów, czy ametystów oraz bolesławiecką ceramikę. Chcemy promować nasze lokalne produkty, a także miejsca warte odwiedzenia w całej Grupie Kapitałowej PGE, jak jedyne w swoim rodzaju dolnośląskie sztolnie i jaskinie – mówi Mariusz Michałek, Prezes KOGENERACJI S.A.
Wewnątrz Grupy PGE stworzony został specjalny blog, który ułatwia pracownikom wszystkich spółek wymianę opinii o polskich produktach. W ten sposób powstało miejsce, dzielenia się informacjami oraz wspierania rodzimych producentów, usługodawców, ale także instytucji kultury. Startująca właśnie ogólnopolska kampania społeczna ma na celu rozszerzenie aktywności pracowników poza Grupę PGE.
To, jak duże znaczenie ma wybór krajowych produktów, pokazały badania firmy audytorsko-doradczej. Z jej szacunków wynika, że jeśli kupujemy towary polskich firm, wyprodukowane w naszym kraju, to w Polsce z każdej wydanej złotówki zostaje 79 groszy. Tymczasem przy zakupie towaru importowanego z zagranicy, wytworzonego poza Polską, jest to 24 grosze. Z wyliczeń firmy audytorsko-doradczej wynika także, że gdyby polscy konsumenci zwiększyli zaledwie o 1 proc. zakupy krajowych towarów kosztem importowanych, to w polskiej gospodarce zostawałoby rocznie dodatkowo 6,6 mld zł.
Akcja odbywa się pod honorowym patronatem Ministra Aktywów Państwowych, który od początku koordynuje działania spółek Skarbu Państwa w walce z epidemią i jej skutkami gospodarczymi.

Spot: https://www.youtube.com/watch?v=K3b2100YS9s&feature=youtu.be
Landing Page: https://polskiekupujeto.pl/
Facebook: https://www.facebook.com/polskiekupujeto/
Twitter: https://twitter.com/KupujeTo
Hasztag: #PolskieKupujęTo!

KOGENERACJA S.A. zachęca młodzież do rekrutacji do Zespołu Szkół nr 18 we Wrocławiu w ramach projektu "Energetyczna Kariera w PGE Energia Ciepła"

2020-06-22

Wspólnie z Zespołem Szkół nr 18 we Wrocławiu, w ramach projektu „Energetyczna Kariera w PGE Energia Ciepła”, KOGENERACJA S.A. gorąco zachęca młodzież do wzięcia udziału w rekrutacji do nowotworzonej klasy o profilu „Technik Energetyk”.

Poznaliśmy wyniki konkursu "GPS po zawodach" realizowanego przez Centrum Kształcenia Zawodowego we współpracy z KOGENERACJĄ S.A. w ramach projektu "Energetyczna Kariera w PGE Energia Ciepła"

2020-06-19

Poznaliśmy wyniki konkursu „GPS po zawodach” zorganizowanego przez wrocławskie Centrum Kształcenia Zawodowego w pierwszym kwartale br. Celem konkursu było zapoznanie młodzieży ze specyfiką pracy w obszarach technicznych. Tym samym miał on zachęcić młodych ludzi do wyboru technicznych kierunków edukacji po ukończeniu edukacji podstawowej. Konkurs wpisuje się w ideę projektu „Energetyczna Kariera w PGE Energia Ciepła” realizowanego we wszystkich lokalizacjach PGE Energia Ciepła.

Rozwój oraz modernizacja sieci ciepłowniczych w Toruniu i Gminie Siechnice z dofinasowaniem z POIŚ 2014-2020 – informuje PGE Energia Ciepła

2020-06-17

Łącznie ponad 11 mln PLN dofinansowania na modernizację sieci i węzłów w Toruniu oraz przyłączanie nowych odbiorców do systemu ciepłowniczego w Siechnicach otrzymały PGE Toruń i wrocławska KOGENERACJA z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020, działanie 1.5 Efektywna dystrybucja ciepła i chłodu. Inwestycje toruńskiej i wrocławskiej spółki znalazły się na liście 22 projektów pozytywnie ocenionych w ramach konkursu zorganizowanego przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW).

Modernizacja instalacji mokrego odsiarczania spalin związana z czasowym wyłączeniem komina IMOS

2020-06-10

W dniach 12 czerwca – 10 sierpnia 2020 r. w Elektrociepłowni Wrocław prowadzana jest modernizacja instalacji mokrego odsiarczania spalin (IMOS).
Realizowane prace związane są z przyjętą strategią dostosowania instalacji wrocławskiej elektrociepłowni do wymogów określonych w Konkluzjach BAT dla dużych obiektów energetycznego spalania.

KOGENERACJA S.A. wyróżniona Białym Listkiem CSR

2020-06-09

Miło nam poinformować, że Zespół Elektrociepłowni Wrocławskich KOGENERACJA S.A. znalazł się wśród spółek, które otrzymały Biały Listek CSR przyznawany przez Tygodnik POLITYKA, firmę doradczą Deloitte oraz Forum Odpowiedzialnego Biznesu.

Pracownicy wrocławskiej KOGENERACJI włączają się w ogólnopolską kampanię PGE „Polskie – kupuję to!”

2020-06-08

Kampania społeczna PGE Polskiej Grupy Energetycznej „Polskie – kupuję to!” zachęca Polaków do kupowania krajowych produktów i usług. Akcję zainicjowali pracownicy PGE, a Grupa zdecydowała się ją wesprzeć i nadać jej ogólnopolski wymiar. Do Grupy PGE należy m.in. Zespół Elektrociepłowni Wrocławskich KOGENERACJA S.A., którego pracownicy również aktywnie włączają się w akcję.

PGE Energia Ciepła wraz z Narodowym Forum Muzyki zaprasza najmłodszych do udziału w muzycznych zajęciach edukacyjnych

2020-05-15

Posłuchaj energii Miasta – pod takim hasłem PGE Energia Ciepła, spółka z Grupy Kapitałowej PGE, rusza z projektem skierowanym do dzieci. Jego współtwórcami są filharmonie zlokalizowane w miastach, w których spółka prowadzi swoją działalność, w tym również Narodowe Forum Muzyki z Wrocławia.

Wyniki KOGENERACJI S.A. za pierwszy kwartał 2020 zgodne z oczekiwaniami

2020-05-12

• Grupa KOGENERACJA osiągnęła po pierwszym kwartale 2020 r. wynik EBITDA na poziomie 203 mln zł, czyli o 60 procent większy niż w tym samym okresie w roku ubiegłym (127 mln zł).
• Grupa osiągnęła zysk netto w wysokości 133,5 mln zł, czyli o 87 procent wyższy niż w analogicznym okresie ubiegłego roku.
• Operacyjny cash flow po pierwszym kwartale 2020 r. wyniósł 342 mln zł, czyli o 110 procent więcej niż w tym samym okresie ubiegłego roku.
• Przez 3 miesiące 2020 r. Grupa sprzedała 774 GWh energii elektrycznej i 4 317 TJ ciepła, w tym KOGENERACJA 415 GWh energii elektrycznej i 3 826 TJ ciepła.
• Grupa odnotowała w pierwszym kwartale istotne zdarzenie jednorazowe, tj. sprzedaż w marcu 2020 r. uprawnień do emisji CO2 z puli niewydanych uprawnień do emisji CO2 za poprzednie lata okresu rozliczeniowego. Wpływ na wzrost pozostałych przychodów operacyjnych to łącznie 110 mln zł.