23.10.2018
Animowana historia o kominie Elektrociepłowni Wrocław zajęła drugie miejsce na 13. Międzynarodowym Festiwalu Filmów Turystycznych i Korporacyjnych FilmAT w kategorii „Filmy korporacyjne i instytucjonalne”.
Animacja opisuje historię komina wrocławskiej elektrociepłowni od początku jego budowy, czyli od 1971 r., do momentu podjęcia decyzji o jego rozbiórce w 2017 r. Komin naszej elektrociepłowni usytuowanej w sercu miasta był elementem jego panoramy oraz świadkiem wielu ważnych wydarzeń. W 2016 r., po uruchomieniu nowoczesnych i proekologicznych instalacji odsiarczania i odazotowania spalin, ponad czterdziestoletni komin przestał być potrzebny i spółka podjęła decyzję o jego rozbiórce.
Film był częścią większego planu komunikacyjnego, którego celem było przybliżenie powodów zburzenia komina oraz wyjaśnienie skomplikowanego technicznie przedsięwzięcia.
Jego premiera odbyła się w maju 2017 r., podczas uroczystej inauguracji kruszenia komina, zorganizowanej przez KOGENERACJĘ. W wydarzeniu udział wzięli: władze miasta, przedstawiciele organizacji pozarządowych oraz media. Cały proces rozbiórki przeprowadzony został w bezpieczny sposób – 120 – metrowy komin zniknął z powierzchni ziemi w ciągu 150 dni.
Animacja o kominie powstała we współpracy z wrocławską agencją Komunikacja Plus oraz z agencją kreatywną Follow Vision, odpowiedzialną za realizację filmu.
Nie jest to pierwsza nagroda dla KOGENERACJI S.A. i Komunikacji Plus za projekt związany z rozbiórką komina. W grudniu 2017 roku obie spółki zostały uhonorowane Złotym i Srebrnym Spinaczem w konkursie Związku Firm Public Relations.
Festiwal FilmAT jest polskim członkiem Międzynarodowej Organizacji Festiwali Filmów Turystycznych – CIFFT (Comité International des Festivals du Film Touristique) z siedzibą w Wiedniu. Celem festiwalu jest prezentacja najnowszych trendów w dziedzinie filmów dokumentalnych, reportaży telewizyjnych, komunikacji turystycznej, filmów korporacyjnych i instytucjonalnych oraz ocena produkcji audiowizualnych w zależności od ich poziomu artystycznego i możliwości wpływania na grupę docelową.
Link do filmu:

Nagrodę odbierają (od lewej): Michał Mazur (Komunikacja Plus), Marcin Raczyński (Follow Vision), Zbigniew Kajdanowski (PGE Energia Ciepła)